25 February 2012

Kem BOM Badan Pertolongan Cemas.

Wahahaha. Akhirnye sampai jugak hari yg ku tunggu2... SUNDAY! A day for sleeeeep, facebooking, tweeting n blogging.
Tapi weekend aku kali ni spoil skit ah....sebab ade kem. Pehhh~ cacat skit weekend aku. 
Objektif utama aku mnyertai kem ini adalah krana tidak mahu repeat pada sem depan. Nak kata ikhlas datang uh memang tak lah kan. Ade ke org suke gi kem? kalo best cam Camp Rock tu ok gaks. HHA.
Nak dijadikan cerita ceritun, kem BOM(Bantuan Operasi Menyelamat) ni stat kul 2.30 hari Jumaat. Disebabkan aku n bberapa ketul dak lain ni special case, kitorang dapat masuk kul 10.30 malam beb! Best tak2?? WAHAHAHA...sume membe aku yang lain jeles nak mati. Aku rasa aku bertuah gile time tuh. WEEE.
Then, setatlah nasib malang aku disana. 1st, aku ade bawak air n letak dalam beg. Bile sampai kt tapak kem, baru aku perasan yang air yg aku bawak tuh abih tumpah dalam beg aku. HUHUHHU...abisla basah buku2 n baju2 aku. Then, aku ambik keputusan untuk redo jelah...dah nasib aku kn...dahla dapat masuk lewat., so layan jelah balqis.

Bile sampai, kenalah kawad jap kan.. Lepas kawad, aku pon gi ah duduk kat ahli group aku. Eh, lupe nak gitau... name grup aku POWER RANGERS. WAhahaha.,.childish gila an? taapi komander ah nyer pasal name2 grup tuh...yang lain, ultraman laa, boboiboy laa, sailormoon laa, superman laa, spiderman laa, ninja turtle laa..dan lain2 lagi yg aku malas nak hingat. Sambung citer,..aku pon dudukla kat ahli grup aku yg tengah blaja cara2 nak mnyelamatkan orang nih. Aku sikit pon tak pay attention..kahkahkah. Aku malas laaa..sebab aku pikir dorang nak wat test cam sem lepas...secara grouping. So, aku pon duduklah berangan kat satu sudut tuh. HAHA. Then tibe2 komander mnjerit, "Sape yang duduk kat belakang tuh paham tak??" Aku ni pon mengangguk sampai nak teleng kepala. Pastu aku pon pelan2 ngesot kedepan skit sebab takot komander panggil kedepan buat demo...haha.

Then, sampaila saat untuk main game. Aku still berangan nih, n aku tak dengar pon briefing komander pasal game tersebut. Tetibe ahli grroup aku, "Balqis, jadi model kumpulan nakk?". Aku pon layan jelahh..malas nak pandir.keke. Rupa2nye jadi model untuk fashion surat khabar siot. Takpelah kan..aku pikir dorng nak wat stail power rangers, semat gak.kekekke... Tapinye, nak pulak dorang ni excited semacam buat dress untuk aku. Buat skirtla..crown la....PERGGHHHHHH!!! Nak tarik diri memang terlambat dahla kan sebab komander2 pon dah terjerit terlolong dah suruh cepat. Aku pon meredoi lah buat kali ni. Dahla kena wat runway plak for those model2 stiap kumpulan. 

INDIVIDU CATWALK AND POSING! Aku rasa nk nangis pon ade..yelah, jatuhla image aku siot depan mmbe2 aku kalo dorang nampak!. So, aku pon mintaklah ahli grup aku buatkan kipas untuk aku tutup muke aku. Tapi, sape tak kenal member sndiri kan.. Member2 aku yang dari grup lain tuh perasan jeh muke aku yang bulat nih walaupon tutup ngan purdah skalipon. Dorang gelak tak hengat kat aku. Aku dah membara-bara dah time tuh. Malu ade, nak maroh pon ade. Time aku catwalk tuh bapak lawak nak mati. Yelah, aku manela reti catwalk! Dah sampai kat depan tu, komander nadia plak suruh aku posing lebih2 skit. Cara aku posing...armmm...ermm...MEMORY DELETED. Semua komander cakap aku model pemalu sebab tutup muka. Aku peduli hape!! WEkkk!!

Hahaha. Kem kali ni best skit sebab ade TIDUR. Sem lepas bapak seksa sebab takde tidur. Tidur pon stengah jam je. Dahla 3hari, memang mantoi gile setiap orang. Setiap malam bawak kitorang masuk hutan. Pastu jalan2 sampai pagi smbil tutup mata. Perghh...penat gilerr! Dahla dorang tak bagi mandi n gosok gigi 3hri2malam tuh!!!YEK! Sem nih, dahla tak buat dalam hutan. Kat kilang woodtech je. WEEee..dapat pulak tido. Memang terbaeikkk(kecuali bab fashion show). Then, esok pagi tu bangun, solat, makan, senamrobik jap, test, game jap n BALIKKK!!! Maka berakhirla kem BPC untuk part 2 dalam hidup aku. WAhahaha...alhamdulillah...

tadaa~
inila gambar group aku!
-POWER RANGERS-

then, ini dia gambo aku jadi model tuh.
Sebenarnye, aku taknak tunjuk.
Tapi dah alang2 membe aku yang sekor ni dah tayang dalam Facebook,
tambah pulak dah habis diperkotak katikkn oleh kakak2 n adik2 ku.
Aku pon redo jelah. Alang2 kan..
hrggghh...bertmbah sakit jiwa aku tengok gambo nih. +__+


1 comment: