06 November 2012

Adam & Hawa fever




Siapa kena demam Adam & Hawa kat sini? Hahah. You're not alone.
Drama bersiri Adam & Hawa tu diadaptasi dari novel. Novel Aisya Sofea. Drama ni agak best jugakla. Tengok hero lah beb. Aaron Aziz der. Heroin dia, Nadia Nisaa. 
Aku dah baca dah novel Adam&Hawa ni. Tapi dah lupa. Hikhik. Dulu baca time PMR. Mane ingat.
Aku suka baca novel dulu. Dululaa..sekarang busy. OCEWAH. Korang?



Third ranking novel pada aku ialah, Ombak Rindu.

Harharhar.. tak sangka pulak boleh jadi filem ea novel tu. Citer sal Izzah dan Haris. Betol ke aku eja nih? Citer ni pon diconvert ke dalam filem. Hero, Aaron Aziz and heroin, Maya Karin. Macamla korang tak tahu kan.. HeHE














Second rank, Bicara Hati.

Haha. Novel ni femes femes Femes FEMES gila kan? Novel ni pon diadaptasi, tapi dalam drama bersiri. Tak tengok pon, tapi orang kata tak best. Aku baru baca buku ni semula haritu. Refresh hehe. Time final exam haritu. Haha, well...stress sangat, asyik baca buku pasal education jew. Aku pinjam buku Mai, roomate aku. Actually, aku rembat je dari dalam drawer dia sebab dia takde masa tuh. HAHA. Best best. Kisah Tengku Shahran dan Zahlia. Kahwin kontrak punye citer. 









Last one,  my favorite novel, Ayat-ayat Cinta.


Kebanyakan orang tak suka novel tu sebab boring katanya. Okay, aku mengaku awal2 tu memangla boring. Tapi novel tu memang menyentuh jiwa beb. Korang pon pernah baca kan? Aku dapat rasa keinsafan yang timbul saat saat baca novel ni. OCEWAH. Betolla. Novel ni bukan saje ada mesej yang tersirat dan tersurat, tapi ada ilmu, ada pengetahuan. Banyak yang dapat belajar dari novel ni beb. Tak tipu. Baik baca. Feveret aku nii. Aku rekemen nii. Baik baca cepat. Kakak aku ada, tapi dah hilang. Takleh nak bagi pinjam lew. HEHE. 





Aku tak berapa suka la kalau cerita novel diadaptasi jadi movie or even series drama pon. Jadi cam lari sikit dari cerita asal kan? kan? Betol tak?
Aku pernah baca novel english tajuk Dorian Gray. Sumpah best. Tapi bila convert jadi movie, speechless aku derr. Tetiba jadi movie 18SX. Padahal dalam buku takde pon unsur-unsur yang macam tu. hish. Ni preview movie tu. 


ensem an hero dia? Prince Caspian dalam citer 
The Chronicles of Narnia. Ingat?




Ehh, lari dari title ni aku cakap nii. Sorry, melencong. Okay okay, Fever Adam & Hawa. Bukan Fever Beliebers yew. Kalau yang tu, pegi jampi, pegi hospital pon tak baik. HAHA.



First aku tengok drama Adam&Hawa tu, cam takde feeling jeh. Tapi aku nak tengok jugak! Last last, haha...sekarang aku dah sampai episod 41 beb. Best best. Tapi fever aku ni takdelah teruk sangat cam Fever Running Man. aku prefer tengok Running Man lagila.. Harharhar.
Aku bet, korang pon ada tengok jugak kan? eleh,..member member lelaki aku pon tengok weh. Nama pon fever, mestila femes kan. Drama ni ada 80 episod, tapi setakat ni baru keluar 41 episod kat TV. Malam ni keluar episod 42. hehe. Episod setakat ni agak menyakitkan hati jugakla sebab Ain Hawani tu taknak terima Adam Mukhriz lagi. Bukankan Adam diciptakan untuk Hawa? OCEWAH.



Okaylah. Chow dulu.
Kalau nak tengok Adam & Hawa, pukul 10 malam, Isnin-Khamis kat Astro Mustika HD okay.
Kalau nak download or tengok online pon buleyh dekat www.ceritamaster.com.

Kbye. Salam~

No comments:

Post a Comment